NEMÁM ZAPLATENÚ PÔŽIČKU (FAKTÚRU ZA SLUŽBY), ČO MÁM ROBIŤ?

V prvom rade netreba podliehať panike, ale je potrebné postaviť sa situácii čelom. Nezaplatenie splátky či faktúry nemusí byť krízovou udalosťou. Všetko sa dá vyriešiť a my Vám s tým pomôžeme. V prípade, ak bude dlžná suma zaplatená len o niečo neskôr ako je splatná, je vhodné kontaktovať veriteľa a upozorniť ho na predpokladané oneskorenie a termín, do ktorého bude dlžná suma zaplatená. Často sa tak predíde napr. zbytočnému zvýšeniu dlhu o rôzne súvisiace poplatky či zmluvné pokuty, atď. Ak je však situácia zložitejšia a prvé omeškanie nebude jediným, kontaktovať veriteľa čo najskôr je jediným správnym postupom. Veritelia sú obvykle na takéto situácie pripravení a zvyčajne sú ochotní dohodnúť sa na nastavení splatenia dlhu tak, aby bolo realizovateľné aj pre klienta vo finančnej tiesni.  

Vždy však platí, že je lepšie sa vzniku dlhu vyhnúť ako ho následne riešiť. Základom je najmä osobná finančná disciplína, ktorej jednoduchým nástrojom je manažment osobných financií  pomocou tzv. mesačného rozpočtu. Jednoduchý návod na jeho vytvorenie nájdete na predošlej stránke, v časti "CHCEM SI VYTVORIŤ MESAČNÝ ROZPOČET".